En vanlig måndag.

Hej alla!

Jag jobbade hela dagen igår så orkade verkligen inte skriva något. Men idag i alla fall så har jag inte gjort så mycket, är rätt förskylld så har tagit det lugnt. Städat och plockat lite för min älskling fyller nämligen 20år imorgon. Så det får vara finnt när svärmor och svärfar kommer. Har även gjort lite läxor som behövdes.

Jag tänkte lägga upp lite bilder på "mina" hästar som jag gillar. Efter som det är en blogg som ska handla om hästar så får ni vänja er med att de flesta inlägg kommer handla om hästar och många bilder ska jag försöka lägga upp. Skriver lite kort om varje häst efter bilderna.







Detta är då Oklahoma som jag red väldigt mycket när jag red i Bengtsfors. Jag lärde mig det mesta på henne och vi gjorde många fina tävligar tillsammans. Många snygga avramlingar blev det med, skämt å sido. Hon är min absolut favorit som jag någonsin har ridit och om hon funits kvar idag så hade hon varit min, men hon är tyvär död efter att en ryttare gjorde så hon blev halt och aldrig blev bra igen. Men hon har det bra där hon är nu. R.I.P Oklahoma 1991-2008.



Costo, han är min lilla kille. Han ägs av Tanumsridklubb, som jag rider för nu. Han är en underbar häst med mycket vilja och han är inte så gamal så han får sina ryck ibland :). Älskar att hoppa med honom, och då att hoppa höga hinder. Han är en klippa på det. Går jätte finnt i dressyren med men älskar att hoppa.

 

Cash (Stavning?) , en super härlig häst. Han är super duktig och gör allt man ber honom. En bra nybörjar häst men även en som kan komma långt i både hoppning och dressyr. Jag fick rida honom för nårga sommrar sedan då jag hade en sommar häst med en till. Jag red mycket på honom då och älskar honom verkligen.

 

Detta är då Linn, sommar hästen jag hade när jag red hästen på bilderna ovan.. Jag och en till tjej hade henne, eller jag red henne mest när hon inte kunde och så. Men jag hade ju Cash att rida med. En Fjording som ni nog ser, en envis liten dam som viste vad hon ville. Kom inte bäst överens med henne när vi skulle arbeta men när vi red i skogen så var det inga problem. Skulle väl beskriva henne som bortskämmd av sin ägare men annars väldigt fin.

Nu har ni fått lite fakta och några härliga sommar bilder, längtar verkligen tills snön ska försvinna så man kan ta sig ut i skogarna och på ängarna och bara galoppera. Det är en härlig känsla och allt blir mycket enklare på sommaren än på vintern då det är så halt för de stackars djuren =/ . Nu ska jag baka Muffins men dummle i, till min lilla älskling. Hörs kanske senare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0